Subscribe News Feed Subscribe Comments

Lauk Rumah Atau Lauk Gerai ?

            Rasanya sudah lama aku tidak pernah memasak. Mungkin sudah hampir 5 atau 6  tahun. Bukannya langsung tak pernah ke dapur . Jangan salah faham.

           Selalu juga aku menolong isteri di dapur tetapi sekadar hanya menggoreng ikan, memasak nasi atau membuat jemput-jemput. Kalau masakan yang lebih rumit tu susah la sikit.

          Hari ini  boleh dikatakan bersejarah bagi aku apabila telah masuk ke dapur dan memasak gulai ayam dan ayam panggang bersos. Apapun semua makanan habis dimakan oleh anak-anak. Syukur ! Tak ada sebarang komplen. 

          Bukan apa.... sejak isteri aku melahirkan cahaya mata yang keempat pada 29 Oktober 2009, aku rasa telah banyak gerai makanan aku teroka di Perlis ini. Rasanya anak tekak ni tak lagi dapat menerima makanan dari gerai. 

           Jadi jalan penyelesaiannya jadi chef la aku hari ini.Walaubagaimanapun  penghargaan harus diberikan kepada Ketua Chef ( isteri aku la tu )yang memberi tunjuk ajar walaupun dari katilnya. Emmm..... esok nak masak apa pulak ?

Ayam Panggang Bersos. Habis semuanya. He he he.

Gulai Ayam. Ok tak ? 

Ni lauk untuk isteri dalam berpantang.
 
SHAIFUL FAIRUZ Blog | TNB