Subscribe News Feed Subscribe Comments

MANA KAUM TIAN CHUA DAN LIM KIT SIANG ?

Perhimpunan Bersih sudah berlalu. Macam hujan atau ribut, aku pasti Bersih pasti akan datang lagi kerana selagi ada manusia yang mengejar kuasa dan pandai bersandiwara, perkara ini tidak akan ada titik tamatnya.

Cuma yang menghairankan aku.....kalau inilah perhimpunan rakyat Malaysia seperti yang diperjuangkan dan dikatakan oleh pemimpin Bersih ( NGO dan Pakatan Rakyat), mana pergi kaum Tian Chua dan Lim Kit Siang. Setakat yang ada tu boleh dibilang dengan jari. Setakat nak bagi cukup syarat konon-kononnya semua rakyat menyokong sedangkan kaum Tian Chua , Ngeh Kam Ho dan Lim Kit Siang lebih selesa di rumah, menonton TV. Lagi selamat !


Hadi Awang tak nampak ka ? Tuan Guru tak lihat ka ? Salahudin Ayub tak terfikir ? Siapa yang menunggang kuda dan siapa yang jadi kudanya ?

Bukannya aku menyokong mana-mana pihak. Jauh sekali perkauman tetapi aku ada mata dan ada akal fikiran. Melaka pernah dijajah, Tanah Melayu pernah dijajah dan mungkin satu hari kita juga akan dijajah sekali lagi. Palestine sehingga hari ini masih dijajah kerana sikap bangsanya.

Tanah Tumpahnya Darahku !



Nilah barisan pemimpin Bersih. Ada la nampak muka Lim Kit Siang tu.


Orang Melayu !


Melayu ka ni ?


Orang Melayu !


Student Melayu !


Bapa dan Tok Wan Melayu !


Banyaknya orang Melayu !


Orang-orang Melayu.
 
SHAIFUL FAIRUZ Blog | TNB