Subscribe News Feed Subscribe Comments

Back To School

                 Pada 29 Jun 2009 secara rasminya aku telah menjadi seorang pelajar semula. Dengan niat untuk mempertingkatkan diri setelah sekian lama mendidik anak-anak bangsa, aku melangkah dengan bersemangat sekali. Sewaktu memandu masuk melalui pintu gerbang IPGM Perlis, aku sempat mengimbas kembali pengalaman sewaktu mula-mula hendak menjadi guru di Maktab Perguruan Sri Pinang. Tersenyum sendirian mengingati saat-saat itu.Dulu masih muda tapi sekarang umur dah semakin meningkat( bukannya tua ).

Di sinilah tempat aku akan belajar selama 14 minggu.

                 Ingatkan selepas mendaftar, akan terus berjalan minggu orientasi. Rupa-rupanya sangkaan aku meleset. Kami terpaksa menguruskan pendaftaran sendiri dengan pergi ke bank dan memasukkan wang pendaftaran. Sempat juga pergi mengambil gambar untuk diserahkan kepada pihak urusetia.Kemudian aku pun kembali semula ke IPGM Perlis untuk memulakan orientasi sebagai pelajar baru.

                Selepas 15 tahun aku mengajar, kini aku belajar semula. Rasanya belum terlambat kerana ada pepatah yang mengatakan "carilah ilmu sehingga ke akhir hayat".

Banyaknya yang perlu diuruskan sebelum boleh bergelar pelajar.

 
SHAIFUL FAIRUZ Blog | TNB