Subscribe News Feed Subscribe Comments

BOLA SEPAK MALAYSIA DARI KACA MATA KU

Pasukan Malaysia Johan Bolasepak Sukan Sea 2009 di Vientine, Laos.

Menang sewaktu berjumpa Thailand.

Inilah semangat yang kita inginkan.

(Gambar dari Kosmo)

                      Tahniah buat anak-anak muda Malaysia yang berjuang di Vientine, Laos kerana berjaya menjadi johan dalam pertandingan bola sepak sukan sea. Kemenangan ini adalah kemenangan buat mereka dan juga untuk rakyat Malaysia.

                      Perlu di ingat kemenangan ini merupakan satu kemenangan dalam satu pertandingan. Masih banyak lagi pertandingan yang perlu dilalui dan dimenangi. Walaupun tak mungkin semua dimenangi tetapi biarlah pada setiap pertandingan yang disertai itu adanya kualiti dari segi permainan.

                      Biarlah kita kalah kerana lawan lebih baik daripada kita dan bukannya kita kalah kerana kita lebih lemah dari lawan. Kita masih belum kuat walaupun kita menang kali ini kerana satu kemenangan belum menjadikan kita kuat. Begitu juga Thailand, masih belum lemah kerana kalah dalam satu pertandingan.

                    Thailand akan kembali dengan lebih garang dan Malaysia? Malaysia mesti terus bangkit ! Berlari lebih laju ! Menerjah lebih keras dan melompat lebih tinggi pada setiap pertandingan yang disertai barulah kita kuat pada negara-negara lain.

                      Sekali lagi tahniah buat anak-anak muda yang mewakili Malaysia. Teruskan melangkah dengan lebih gagah di masa hadapan.

                    Malaysia Juara Bola Sepak Sukan Sea di Laos ( Kekal dalam sejarah).
 
SHAIFUL FAIRUZ Blog | TNB