Subscribe News Feed Subscribe Comments

SETAHUN BERLALU

          Sedar tak sedar sudah setahun aku berada di Perlis. Inilah gambar sekolah ku sekarang. Taklah besar macam di Pulau Pinang tetapi comel dan kiut, dikelilingi oleh sawah bendang. Rupa-rupanya begitu cepat masa berlalu. Benarlah bahawa masa itu emas dan masa tidak menunggu sesiapa. 

           Gembirakah aku disini ? Entahlah. Masih tercari-cari sesuatu yang membuat aku menyayangi sekolah ini seperti mana aku rasa di SK Permatang Tok Mahat. Mungkin aku terlalu sibuk dengan pengajian aku menyebabkan aku belum dapat membuat sesuatu untuk sekolah ini.

           Aku rindukan pasukan kawad ku ! Aku rindukan pasukan bola sepak ku ! Aku rindukan kawan-kawan ku ! Aku rindukan semuanya. Tapi itu cerita setahun lalu. Ibarat kata seorang musuh, orang di sana jangan di kenang-kenang atau ringkasnya jangan duk sibuk-sibuk.

           Peduli apa, sahabat kekal selamanya. Sesama islam kekal saudara hingga ke akhir hayat. Jadi tahun ini aku akan cuba menjadikan sekolah ini tempat aku mencurahkan bakti lalu menyayanginya dengan sepenuh hati.

        Tetapi.......... Hari Pendaftaran Tahun 1 pada 29 Disember 2009........ PK1 buat hal...........Hal apa????????? Itu cerita akan datang.

 
SHAIFUL FAIRUZ Blog | TNB