Subscribe News Feed Subscribe Comments

KISAH KETAM 3

Ketam Tak Sedar Diri

Sedar tak sedar ini adalah kisah ketam yang ketiga dalam blog ni. Masih ketam yang sama, cuma ketam ni semakin meniti usia. Tak sedar "kubur dah panggil mari".

Kalau dah ketam, memang sentiasa jadi ketam. Tak akan jalan lurus tetapi selalu menyerong. Walaupun ketam ni dah terkena sekali masih tak reti nak taubat. Buat sementara waktu , ketam ni dok bermaharajalela di pantai bersama ketam-ketam betina. 

Hari dah semakin hampir, masa dah makin suntuk apabila tiba masanya ketam ni akan kena tangkap dengan penangkap ketam. Pada masa tu, ketam ni akan jadi gulai ketam ka, masak lemak cili api ketam ka, ketam bakar ka, ketam goreng ka dan masakan lain yang seumpamanya.
Ini lah nasib hang wahai ketam !
Pada masa tu wahai ketam ingatlah...... waktu engkau nak kena makan, badan kau akan dicerai-ceraikan, cabut tangan, cabut kaki. Badan engkau akan dibelah dua. Isi-isi engkau akan dikeluarkan dari kulit yang engkau sangka keras tu. Sebijik macam seksaan neraka jahanam. Tak insaf lagi ?

Tak pa.......... masa akan tiba jua. Penangkap ketam sedang memerhati. Nun di kedai sana , ramai sedang menunggu untuk menelan engkau. 

Ishhhhhh..........lalu ke nak makan ketam tak sedar diri ni. 
Rasanya tak makan ketam dah aku ni.
 
SHAIFUL FAIRUZ Blog | TNB