Subscribe News Feed Subscribe Comments

SK Permas Jaya 1 (Johor Bahru ) Dalam Kenangan

Baru-baru ni saya dapat berhubung dengan seorang cikgu yang pernah bertugas bersama-sama saya di SK Permas Jaya 1.Dia ialah Abdul Kadir Khanan dan mula bertugas di SK Permas Jaya pada tahun 1997 sehinggalah 2002. Kalau tidak silap saya, Cikgu Kadir ni memang seorang yang berdedikasi semasa mengajar. Kalau dia mengajar, suaranya boleh dengar jauh sebatu.

             Ini membuatkan saya  terus menyelongkar album lama dan mula mencari gambar-gambar semasa di sana. Saya uploadkan beberapa keping gambar yang ada pada saya sebagai mengingati kenangan di SKPJ1.

               Buat pengetahuan rakan-rakan seperjuangan di SK Permas Jaya yang mengenali saya, pada bulan Disember 2008, saya telah kembali ke SK Permas Jaya 1 buat kali pertama sejak perpindahan saya pada tahun 1999. SKPJ1 telah banyak berubah dan yang masih berada di SKPJ 1 ialah Cikgu Sanat iaitu rakan yang sama-sama posting pada tahun 1995. Walaupun saya tak sempat berjumpa dengan Sanat tapi saya sempat berjumpa dengan Cikgu Nordin dan isterinya Kalthum yang kini tinggal di kuaters guru di Permas Jaya. Daripada Nordin saya dapat tahu tentang rakan-rakan yang lain. Kebanyakkannya telah bertukar sekolah di sekitar kawasan Johor Bahru dan juga pulang ke kampung masing-masing. 

             Mungkin Cikgu Kadir juga dah balik ke kampung sendiri. Cikgu Fairuz pula sedang melanjutkan pelajaran di UUM. Masih ingatkah dengan Cikgu Azman dan Cikgu Zuriah yang berpindah ke Perak ? Jangan terkejut kerana mereka kini berada di Perlis dan apabila kami berjumpa, tentulah yang banyak dibualkan ia;ah kenangan semasa di SK Permas Jaya 1. Kalau nak diceritakan tentang pengalaman di SKPJ1 mungkin tak habis. Jika adalah lagi rakan-rakan lain dari SKPJ 1 yang membaca blog saya, jangan malu-malu untuk menghubungi saya.Saya sememangnya menantikan khabar berita dari bekas guru-guru SKPJ1 dan juga bekas anak murid saya.

Kecil tapak tangan, Stadium Utama Kangar saya tadahkan.

 

Gambar semasa perhimpunan pagi. Disebelah saya tu Hairi dan Sanat. Kami sama-sama posting. Yang manis tersenyum tu sampai nampak gigi ialah Cik Zalila sekarang dah Puan.

Bersama Cikgu Nordin dan pasukan bolasepak bawah 11 SKPJ1. Kami jadi johan !

Gambar dengan pelajar kelas saya. Tahun 1999 ( Kelas Tahun 5 ) Agaknya dah besar-besar anak murid saya ni.

Gambar cikgi-cikgi SKPJ1. Yang kanan sekali tu isteri saya. Yang comel tengah-tengah tu Kak Aji.

Gambar dengan ahli PIBG merangkap guru yang mengajar saya tentang sistem audio.

 
SHAIFUL FAIRUZ Blog | TNB